Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
June 12, 2011
Image Size
9.0 MB
Resolution
3075×2050
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
951
Favourites
55 (who?)
Comments
43
Downloads
70
×
Enter The Death by DiamonEyes Enter The Death by DiamonEyes
This was the very first shot I took when we were getting to Death Valley. I was shocked at how "fake" the scenery looked Almost like a cardboard cut-out or something, so I just HAD to get a shot of this! This is also probably the last wide-shot landscape shot I took that I liked from this trip, unfortunately :tears: I'm not too good with landscapes. On my next trip I plan to utilize my time and camera much more wisely! :headbang:
Add a Comment:
 
:iconnumbskulled00:
numbskulled00 Featured By Owner Sep 18, 2011  Hobbyist Traditional Artist
this makes me actually miss the desert.haha beautifule shot
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Sep 18, 2011
:hug: Thankz girl :D
Reply
:iconnumbskulled00:
numbskulled00 Featured By Owner Sep 18, 2011  Hobbyist Traditional Artist
anytime. how are you doing? or is it top secret?haha
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Sep 18, 2011
just lookin through some photos I took today :D Nothing too big other than trying to relax a bit now that things are settling down :D
Reply
:iconnumbskulled00:
numbskulled00 Featured By Owner Sep 18, 2011  Hobbyist Traditional Artist
settling down? what the hell is that? haha come here and i'll keep you busy. you can help me with all my homework and crap i gotta do. i'm just now getting caught up.crap! i will never bitch again whenever things get quiet.haha
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Sep 18, 2011
:rofl: :laughing: Yeah, it's kinda shell shocking to go through it again I bet :nod:
Reply
:iconnumbskulled00:
numbskulled00 Featured By Owner Sep 18, 2011  Hobbyist Traditional Artist
i just hafta re train myself. it's kinda funny cause i'm like a kid runnen around not knowing where i am and where to go and i love it! some people just dont realize how great they have it being able to move around and visit new places and meet new people. still feels kinda like an outa body experience which is fine cause i'm not too happy about my body anyway.haha
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Sep 18, 2011
:D Oh yeah and I see that :icona-t-g-4: joined the group! :woohoo: I luvz his stuff so much I actually gave him his own section on my main page :D
Reply
(1 Reply)
:iconpaully93:
paully93 Featured By Owner Sep 13, 2011  Hobbyist Photographer
i didnt knew u had landscapes also oO
me like!
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Sep 13, 2011
YUP! I do as much variable Photo work as I can :woohoo:
Reply
:iconpaully93:
paully93 Featured By Owner Sep 13, 2011  Hobbyist Photographer
variables are good!it shows that ur flexible with artwork and viewers like flexibility! :D
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Sep 13, 2011
Thankz so much! You're a genuine badass! :iconbadassplz:
Reply
:iconpaully93:
paully93 Featured By Owner Sep 13, 2011  Hobbyist Photographer
i know rite! haha
tnx alot also!:D
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Sep 13, 2011
:woohoo: You're are TOO cool! :toocool:
Reply
:iconpaully93:
paully93 Featured By Owner Sep 13, 2011  Hobbyist Photographer
YOU TUUU!:D
Reply
:iconwnison:
Wnison Featured By Owner Jul 16, 2011   Photographer
Nice place :D
Reply
:iconwade15:
Wade15 Featured By Owner Jul 12, 2011  Student Traditional Artist
lloooll .....interesting.. think... The
Reply
:iconanjourekloos:
anjourekloos Featured By Owner Jun 30, 2011   General Artist
death valley, is that where they have those moving rocks? looks very forbidding!:+favlove:
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Jun 30, 2011
YES! Very wierd and trippy as hell. The only place on Earth that has them too, I believe. I;m not 100% sure, but it's a trademark along with it's HEAT! :onfire:
Reply
:iconanjourekloos:
anjourekloos Featured By Owner Jul 1, 2011   General Artist
yeah i think you're right, that would be an awful dry heat, i'm used to high humidity where i live.:hug:
Reply
:iconbelialwolf666:
BelialWolf666 Featured By Owner Jun 15, 2011  Hobbyist Artist
Our I wish my house was that place is beautiful too!
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Jun 15, 2011
Thanks! Yeah, I LOVE this place! Very beautiful and surreal too! :)
Reply
:iconbelialwolf666:
BelialWolf666 Featured By Owner Aug 28, 2011  Hobbyist Artist
The place this photo is beautiful no words to describe it!
Reply
:iconjdluxe:
JDLuxe Featured By Owner Jun 14, 2011  Hobbyist Photographer
I like it and it indeed looks almost like its set up in a studio
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Jun 14, 2011
Thanks. :toocool: I'll even go as far as saying that is SOUNDED like a studio too. Never heard such dead-silence outdoors before! :jawdrop:
Reply
:iconjdluxe:
JDLuxe Featured By Owner Jun 14, 2011  Hobbyist Photographer
crazy its hard to imagine for a city guy :D
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Jun 14, 2011
It is! That's when I realized why it's called "Death Valley." Even sound dies here! :rofl:
Reply
:iconjdluxe:
JDLuxe Featured By Owner Jun 14, 2011  Hobbyist Photographer
:rofl:!
Reply
:iconsekhmets-child:
Sekhmets-child Featured By Owner Jun 13, 2011  Hobbyist Traditional Artist
Wow, what a cracking piece of scenery. The mountains in the background really do look like a backdrop. It's great to be able to see the different layering in the rock too. (I'm a bit of a geology geek:blush:) Great piece of photography. :highfive:
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Jun 13, 2011
Thanks you very much! I couldn't get over how fake everything looked. I was like, "Everything looks like cardboard including the sky!" :rofl: I like the ending result though :headbang:
Reply
:iconkalgoras:
Kalgoras Featured By Owner Jun 13, 2011  Hobbyist Traditional Artist
That's a great shot though bud :D You've captured so much detail in that, it's amazing :D And you're right, it looks...'fake', even though it isn't hehe :D
Reply
:icondiamoneyes:
DiamonEyes Featured By Owner Jun 13, 2011
Its crazy! I noticed that some of these more exotic location all have that "fake" look to them. Its weird like a gigantic movie set! :eyepopping: Thanks for enjoying this new set of images sir! :bow: :thanks:
Reply
:iconkalgoras:
Kalgoras Featured By Owner Jun 13, 2011  Hobbyist Traditional Artist
The pleasure was all mine sir! :) Keep taking them :D
Reply
Add a Comment: